کتابی درباره شهید «حاج حمید تقوی‌فر» نوشته شد/ خاطراتی از روزهای دفاع از حرم
دوشنبه 23 مرداد 1396

کتابی درباره شهید «حاج حمید تقوی‌فر» نوشته شد/ خاطراتی از روزهای دفاع از حرم

فریبا انیسی کتابی مستند از زندگانی و فعالیت‌‌های شهید «حمید تقوی‌فر» نوشته است که از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، فریبا انیسی، نویسنده انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون نگارش کتاب خاطرات یک شهید مدافع حرم اظهار داشت. تدوین کتاب خاطرات شهید مدافع حرم، «حاج حمید تقوی‌فر» به پایان رسید.
وی با بیان اینکه این اثر مدتی است تمام شده اما به دلیل برخی شرایط و مسایل حساس باید در انتشار دقت شود، ابراز داشت: مدتی است که نوشتن کتاب تمام شده است و متن در اختیار یکی از همرزمان شهید قرار گرفته تا در مورد گنجانده شدن برخی مطالب در متن تامل شود، ممکن است برخی بخش‌ها به دلیل حساسیت حذف شود.
انیسی ضمن بیان اینکه ایشان سردار بازنشسته سپاه بودند که بعد از قضایای حمله داعش به عراق به این کشور رفت، ادامه داد: با توجه به مسئولیت او در سوریه خاطرات و مطالب در اختیار یکی از سرداران سپاه پاسداران قرار گرفت تا تایید نهایی اخذ شود.
این نویسنده درباره چگونگی ثبت خاطرات شهید تقوی فر نیز گفت: 2 سال پیش با ایشان مصاحبه مفصلی داشتم و در آن مصاحبه مطالبی از حضورشان در دفاع مقدس و در عراق و در مقابل داعش گفتند که تا پیش از آن هیچ جا عنوان نکرده بودند. بعد از شهادت سردار تقوی فر، تشویق شدم که خاطراتشان را به نگارش درآورم و در این راه البته مصاحبه‌هایی هم با همسرشان داشتم و از مصاحبه‌هایی که آقای شیخی با ایشان انجام داده بودند استفاده کردم.
وی خاطرنشان کرد: این شهید مدافع حرم در یکی از عملیات‌ها در نزدیکی شهر سامرا از پهلو مورد اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی قرار می‌گیرد و البته شهادتشان و وصیتی که به هم‌رزمان‌شان برای مقاومت در برابر داعش می‌کنند، باعث می‌شود که در کمتر از یک هفته آن منطقه آزاد شود و در همان سال هم عزاداران حسینی در امنیت به راهپیمایی اربعین حسینی رفتند.
این نویسنده در پایان ضمناشاره به اینکه این کتاب حدود 200 صفحه به شکل مستند منتشر خواهد شد، گفت: خاطرات شهید مدافع حرم، «سردار تقوی فر» پس از تایید نهایی، توسط موسسه روایت فتح به چاپ می رسد.
 
نظر بدهید